nemožný pohyb dopředu, kola se protáčí na místě, zpátečka je v normě |
- opotřebování třecích desek rozběhové spojky (dopředu, přímý)
- opotřebování nebo přetržení manžet pístu této spojky
- opotřebování nebo poškození kroužků této spojky
- zaseknutí jednoho z hydraulických ventilů hydraulické jednotky
|
žádný pohyb dozadu, funkční 1. nebo 2. rychlostní stupeň dopředu; při 3. (4...) žádná rychlost |
- opotřebované třecí lamely spojky
- zlomené nebo opotřebované manžety pístu spojky
- opotřebení nebo poškození těsnicích kroužků spojky
- odřené drážky v těle bubnu, jiný problém týkající se spojení
|
žádný pohyb dozadu, dopředu všechny převodní stupně fungují |
- opotřebování brzdového pásu
- zlomené nebo opotřebované manžety pístu brzdy
- zlomená ojnice pístu pásové brzdy
- problémy brzdové soustavy
|
žádný pohyb dozadu ani dopředu, při přechodu z "P" nebo "N" na jakoukoli rychlost, žádný znatelný náraz vypovídající o zařazení rychlosti |
- vadný měnič točivého momentu
- zlomený hlavní pastorek oběhového kola, nefunguje spojení s hydrodynamickým měničem
- nedostatek přenosové kapaliny
- znečištění síťky filtru
- silné opotřebení třecích lamel spojek a brzdového pásu
- zlomené nebo opotřebované manžety pístů těchto kompletů
- opotřebení nebo poškození těsnících kroužků těchto kompletů
- vadný solenoid nebo hydraulický ventil hydraulické jednotky
|
žádný pohyb ani dopředu ani dozadu, při přepnutí do polohy „P“ nebo „N“ při jakékoli rychlosti se projeví citelný otřes, vozidlo prokluzuje a nehýbe se |
- vadný hydrodynamický měnič
- nedostatek přenosové kapaliny
- ucpaný filtr přenosové kapaliny
|
možný pohyb tam a zpět pouze na 1. a 2. rychlostní stupeň, žádné další přenosy nejsou |
zaseknutý ventil v hydraulickém zařízení nebo solenoidu |
vozidlo běží, ale při dlouhodobém stoupání v poslední rychlosti začne prokluzovat a dochází k předčasnému přepnutí na nižší rychlost |
- nedostatečná hladina přenosové kapaliny v převodovce
- celkové opotřebování manžet, pojistných kroužků a plotýnek spojky
|
při rozjezdu vozidlo trochu prokluzuje, ale když získá rychlost, jede a řazení ostatních rychlostí funguje normálně |
- v hydrodynamickém měniči silné opotřebovaní hlavy turbínového kola, což způsobuje prokluzování hřídele převodovky při vysokých otáčkách motoru.
- opotřebení třecí spojky chodu dopředu
- opotřebovaná nebo potrhaná manžeta pístu této spojky
|
vůz se při instalaci řadicí páky do polohy „N“ pohybuje |
- narušené regulování kabelu nebo páky pohonu ovládaní převodovky
- zaseknutý píst jedné ze spojek (přímo-vpřed)
- třecí lamely jsou přivařeny k oceli (v důsledku dlouhého tření)
|
k řazení rychlostních stupňů dochází při rychlostech nad normální hodnotou |
- narušené regulování ovládacího kabelu škrticí klapky
- zablokování ventilu odstředivého regulátoru
- částečné znečištění síťky filtru
- zaseknutí škrticí klapky v škrtícím mechanismu
|
při prudkém stlačení pedálu plynu, nedochází k podřazení na nižší převodový stupeň „Kickdown efekt“ |
- vadný snímač tlaku nebo nožní spínač „Kickdownt“
- zaseknutý ventil hydraulického agregátu při řazení z 3. převodového stupně na 2.
- přerušení elektrického obvodu snímače nebo nožního
- nesprávně nastaveno ovládání škrtících klapek
|
prokluzování spojek při řazení rychlostních stupňů |
- ucpané sítko filtru
- nízká hladina přenosové kapaliny
- nedostatek tlaku v potrubí, problém hydraulického systému, solenoidů
|
vozidlo při jízdě cuká, prokluzuje |
blokovací spojka mimo provoz |
řazení rychlostních stupňů v automatické převodovce je doprovázeno nejen otřesy, ale citelnými ránami |
celkové opotřebení třecích kotoučů, vytvořené velké spáry |
žádný pohyb ani dozadu, ani dopředu, tlak v potrubí automatické převodovky je přítomen |
sedrané drážkování hlavy turbínového kola hydrodynamického měniče |
žádný pohyb ani dozadu, ani dopředu, tlak v potrubí automatické převodovky není přítomen |
- sedrané drážkování na hřídeli olejového čerpadla předního krytu hydrodynamického měniče
- sedrané drážkování na hřídeli reaktore olejového čerpadla
|
vozidlo se sotva pohne z místa (jakoby prokluzuje) a velmi pomalu nabírá rychlost; nazpět taktéž |
- (hydrodynamický měnič) narušena nepropustnost lopatek ventilátorů čerpadlového nebo turbínového kola
- přetržení lopatek ventilátorů čerpadlového nebo turbínového kola
|
skřípot a hučení v místě diferenciálu |
- opotřebení hnaného a hnacího pastorku diferenciálu
- opotřebení ložiska diferenciálu, zvýšení axiální vůle ložiska
- velká vůle a blokace čepu diferenciálních satelitů
|
vůz se pohybuje, dokud nedojde k zahřátí přenosové kapaliny, následuje prokluzování dopředu i dozadu, nakonec vozidlo prokluzuje na místě |
- opotřebování třecích kotoučů, když je olej studený, viskozita a tlak je větší, než v zahřátém stavu, kola jsou lépe tlačeny proti sobě, vytváří spojku s motorem
- zvýšený obsah prachu z opotřebovaných disků v přenosové kapalině, prach ucpává sítko filtru, klesá tlak a začíná prokluzování spojek
|
vůz nevyvíjí otáčky za účelem zvýšení rychlosti pohybu, zejména na vzestupu; nelze přepnout na nižší rychlostní stupeň prudkým stlačením plynového pedálu, nefunguje „Kickdown efekt“ |
nedostatky v práci motoru. Selhání otáček motoru při stisknutí pedálu plynu v rozmezí 1000 – 1500 ot/min. Tento rozsah otáček je přípravou pro řazení převodových stupňů |
při zařazení jakékoliv rychlosti vozidlo zhasne, jestli nestihnete přidat plyn |
- blokace některých ovládacích ventilů rychlostní spojky
- porucha hydrodynamického měniče, vzpříčení kola turbíny a oběžného kola čerpadla prostřednictvím z důvodu separace jedné nebo více lopatek
|
přenosová kapalina v automatické převodovce se zpění a získává nahnědlo-bílou barvu, vozidlo začíná prokluzovat |
dovnitř automatické převodovky se dostala voda, se vzduchem vytvořila pěnovou emulzi, olejové čerpadlo nevytváří tlak |
nízký tlak oleje v potrubí |
- nečistoty v hydraulické jednotce, v solenoidech
- nízká hladina přenosové kapaliny
- vzduchová netěsnost v sacím potrubí
- blokace klapky přetlakového ventilu olejového čerpadla
|
na magnetech vany přenosové kapaliny jsou patrné kovové částečky, ostré, větší než 1mm |
- opotřebování a selhání planetové převodovky nebo axiálního ložiska
- opotřebování čepu satelitního zařízení
|
hliníkové částice ve spodní části vany |
- opotřebování pracovní vrstvy kluzného ložiska
- opotřebování jakékoliv hliníkového válce v planetovém soukolí
- výkon v zásobníku axiálních ložisek diferenciálu
|
plastové částice nebo nečistoty ve spodní části vany nebo na mřížce filtru |
- opotřebení nebo poškození plastového pouzdra
- stočila se nebo ulomila opěrná podložka čerpadla nebo spojky
|
na magnetech vany přichycené malé válečky |
rozsypalo se opěrné kotoučové ložisko |
kovový zvuk, když motor jde na volnoběh |
opotřebování třecích disků jakékoliv spojky |